Jeśli dopiero wchodzisz w świat Facebooka to z pewnością interesują cię koszty jakie będziesz musiał ponieść rozwijając ten kanał reklamowy dla swojej marki. Przygotowałam dla ciebie przewodnik, który pokaże Ci ile kosztuje reklama na Facebooku.

Cena profilu na Facebooku lub Instagramie

Zacznijmy od zera. Ile kosztuje posiadanie profilu firmowego na Facebooku lub Instagramie? Mam dla ciebie pozytywną wiadomość – możesz założyć konto dla swojej marki zupełnie bezpłatnie. O tym jak to zrobić dowiesz się ze ściągawki, którą przygotowałam w tym artykule.

Profil firmowy może też założyć dla ciebie zewnętrzny specjalista. Aby takie działanie było wykonane prawidłowo specjalista powinien dopilnować aby wszystkie własności zakładanych dla ciebie kont należały bezpośrednio do ciebie. Dlaczego to ważne? Przede wszystkim dlatego, że:

  • to Ty posiadasz prawa własności do swojej marki więc nikt inny nie powinien być przypisany jako właściciel Twoich kont,
  • to Ty masz obowiązki wobec swoich klientów – chociażby ochronę ich danych osobowych,
  • to Ty musisz mieć pełny dostęp do narzędzi firmowych połączonych z Twoją marką – wyobraź sobie, że kończysz współpracę z jakąś agencją reklamową lub freelancerem i to oni mają najważniejsze dostępy do Twoich kont a Ty miesiącami nie możesz się doprosić o dostęp albo co gorsza tracisz go całkowicie (historia zna mnóstwo takich przypadków).

Aby skorzystać z pomocy specjalisty powinieneś dopilnować własności swoich kont. Uwierz mi oszczędzisz sobie mnóstwo czasu i nerwów pilnując tego tematu już na samym początku.

Cena założenia profilu na Facebooku to zazwyczaj koszt 1 – 2 godzin konsultacji podczas których specjalista po kolei pomaga ci aktywować potrzebne elementy systemu Facebook takie jak konto biznesowe, konto reklamowe i profil firmowy – aby móc skutecznie rozwijać swoją markę w tym kanale przydadzą Ci się co najmniej te trzy elementy. U mnie koszt 1 godziny konsultacji online wyniesie cię 140 zł netto.

Koszt prowadzenia profilu firmowego

Jeśli chcesz zaoszczędzić czas i powierzyć komuś prowadzenie profilu firmowego musisz liczyć się z kolejnymi wydatkami. Koszt prowadzenia profilu na Facebooku i Instagramie zależy głównie od kilku czynników takich jak:

  • ilość planowanych publikacji (postów) w miesiącu,
  • czy sam dostarczasz grafiki do publikacji czy ma to zostać wykonane w ramach przejęcia prowadzenia profilu,
  • czy w zakres działań wchodzi tworzenie stories i reals (formaty inne niż posty),
  • czy prowadzenie profilu ma obejmować obsługę wiadomości i komentarzy.

Poza powyższymi czynnikami istotne jest również doświadczenie osoby z którą będziesz współpracować. Im bardziej doświadczony jest specjalista tym komunikacja na Twoim profilu powinna być bardziej skuteczna ale też zapłacisz więcej za obsługę. Koszt prowadzenia profilu zazwyczaj waha się w tej branży w przedziale od 400 do nawet 3000 zł. A jeśli marzy Ci się przy tym dużo wideo to nawet i więcej. 

Ile kosztuje kampania na Facebooku w 2024 roku?

Czas teraz na nieco bardziej zaawansowany temat a mianowicie koszty reklamy sponsorowanej na Facebooku i Instagramie. Z pewnością spotkałeś/aś się już z nią jako użytkownik Facebooka czy Instagrama. Poznasz ją po tym, że na danym poście, który przeglądasz, tuż przy logo i nazwie danej marki pojawia się słówko “Sponsorowane”. 

Co daje ci wykupienie takiej reklamy? Przede wszystkim zwiększasz liczbę osób, której pokaże się Twoja marka. A jak już się domyślasz im więcej osób zobaczy Twoją markę tym zwiększa się prawdopodobieństwo, że ktoś z nich dokona u ciebie zakupu produktu czy usługi, którą oferujesz. Reklama pomaga ci zatem m.in.:

  • zwiększyć zasięg reklamowy (osoby do których docierasz).
  • zwiększać rozpoznawalność marki,
  • budować wizerunek marki,
  • przyciągać nowych fanów,
  • zwiększać liczbę kontaktów od klientów,
  • zwiększać sprzedaż produktów,
  • powracać do wstępnie zainteresowanych osób z innym komunikatem (tzw. remarketing). 

Jeśli dodawałeś/aś już posty na swoim profilu bez kupowania płatnej reklamy prowadziłeś/aś tzw. “działania organiczne” czyli dodawałeś “posty organiczne”. Natomiast kupując reklamę sponsorowaną będzie oznaczało, że prowadzisz “kampanie płatne” lub inaczej “kampanie reklamowe”. Te pojęcia przydadzą ci się podczas lektury różnych poradników lub współpracy ze specjalistą. 

Wprowadzę do Twojego słownika jeszcze jedno hasło tj. “Facebook Ads” lub bardziej aktualne “Meta Ads”. Co to takiego? Tak nazywają się właśnie płatne reklamy na Facebooku i Instagramie – aby je wykupić potrzebujesz właśnie konta reklamowego Meta Ads.

Facebook umożliwia Ci bezpłatne założenie konta reklamowego Meta Ads ale za wyświetlanie reklam swoim odbiorcom będziesz już musiał/a zapłacić. Ile?

Facebook reklama cena wyświetlania reklam

Aby zrozumieć jak działa taka reklama i jaka jest cena Facebook Ads musisz zrozumieć jeszcze jedną kwestię. Na koszty reklamy składają się 2 kwestie:

  • budżet reklamowy – kwota, którą wydajesz za wyświetlanie reklam swojej marki w narzędziu reklamowym czyli Facebook Ads (aktualnie Meta Ads),
  • wynagrodzenie za współpracę ze specjalistą – który opracowuje dla Ciebie strategię reklamową, konfiguruje kampanie i dba o jak najlepsze wyniki na przestrzeni czasu. 

Jeśli nie korzystasz z pomocy specjalisty kosztem Twojej kampanii będzie tylko koszt budżetu reklamowego. Natomiast aby móc prowadzić skuteczne działania reklamowe potrzebujesz dużego zasobu wiedzy na temat tego jak działają płatne reklamy, jak wygląda sprzedaż online i jej niuanse oraz jak korzystać z narzędzia reklamowego w sposób efektywny. Jeśli się na tym nie znasz i zależy Ci na rozsądnym gospodarowaniu Twoim budżetem najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z wsparcia doświadczonego specjalisty, który w kampaniach reklamowych spędził setki godzin. 

Ile powinien wynosić budżet reklamowy? 

Niestety nie istnieje coś takiego jak uniwersalny cennik Facebook nakazujący konkretny budżet reklamowy. To ile powinien wynosić Twój budżet zależne będzie m.in. od tego jakie są cele Twojej marki i jaka jest jej strategia reklamowa. Oczywiście wydatki powinny wpisywać się również w możliwości sytuacji w jakiej aktualnie znajduje się Twój biznes. Przykładowo reklama może zaczynać się od kilku złotych dziennie natomiast nie będzie to skuteczne jeśli szukasz np. sprzedaży. I tak samo nie będzie to skuteczne jeśli Twoja grupa docelowa odbiorców jest również oblegana przez reklamy konkurencji. 

Odpowiedzmy zatem na jeszce często pojawiające się pytanie czyli: Ile kosztuje post sponsorowany? Tak jak wspomniałam wyżej nie ma jednej konkretnej kwoty, którą można wskazać odpowiadając na to pytanie. Na reklamę płatną możesz wydać w zasadzie zarówno 5 złotych, jak i 500 000 złotych. Najważniejsze dla ciebie będzie jednak to czy dana reklama jest skuteczna i przynosi wysoki zwrot z poniesionych przez ciebie nakładów finansowych. Pamiętaj jednak, że reklama jest procesem a to oznacza, że jednorazowe promowanie posta nie przyniesie ci spektakularnych wyników. 

W kwestii postu sponsorowanego muszę cię jeszcze uczulić na wykorzystywanie tego niebieskiego przycisku z napisem “promuj post”, który możesz zauważyć w narzędziach swojego profilu. Jest to niezwykle prosta forma reklamy, którą można uruchomić w dosłownie kilka kliknięć. Ma jednak bardzo spore wady – ograniczone możliwości z których możesz skorzystać. Jeśli dopiero zaczynasz i chcesz zerknąć jak działa reklama płatna to ten przycisk pokaże ci co mniej więcej może się stać. Natomiast jeśli podchodzisz na poważnie do rozwoju swojej marki, chcesz zwiększać sprzedaż a nie tylko wydawać pieniądze na zbieranie lajków to powinieneś konfigurować kampanie z poziomu konta reklamowego Facebook Ads (teraz Meta Ads). Dzięki temu zyskasz zdecydowanie więcej funkcji, które są niesamowicie przydatne w prowadzeniu skutecznej reklamy i pilnowaniu efektywności ponoszonych wydatków. 

Facebook ads cennik w ADSskaler

Jeśli chcesz abym poprowadziła dla Ciebie profesjonalne kampanie reklamowe na Facebooku i Instagramie to będzie mi bardzo miło poznać cię bliżej. Prowadzę tego typu kampanie od 2015 roku pomagając moim klientom zwiększać sprzedaż i rozwijać biznes na innych płaszczyznach. Więcej o moim doświadczeniu i wykształceniu poczytasz klikając tutaj.

Wchodząc we współpracę ze mną otrzymujesz indywidualnie dopasowany plan działań dla Twojej firmy. Przyglądam się wyzwaniom Twojej marki, celom jakie chcesz osiągnąć i na bazie tego opracowuję strategię reklamową zawierającą budżet reklamowy Facebook Ads jaki powinieneś/powinnaś wykorzystywać aby rozwijać markę. Na reklamę można wydać dosłownie każdą kwotę ale nie o to w tym chodzi. Najważniejsze jest to by prowadzić działania, które przybliżają nas do realizacji naszych celów a nie działania, które tylko wydają nasze pieniądze.  Myślisz o współpracy? Napisz a umówimy się na niezobowiązującą ok. 30 minutową bezpłatną konsultację wstępną na której porozmawiamy o Twojej marce. 

Podobne wpisy