Profesjonalne kampanie reklamowe Facebook Ads

Skontaktuj się a pomogę Ci dostosować najlepszy zakres działań do Twoich potrzeb biznesowych. Odbierz spersonalizowane wsparcie i osiągnij większy sukces w promocji swoich produktów lub usług!

Czym jest kampania reklamowa Facebook Ads?

Facebook Ads aktualnie zwany Meta Ads to rodzaj płatnej reklamy m.in.: na Facebooku i Instagramie. Dzięki niej możesz dotrzeć do swojego wymarzonego klienta oraz budować sprzedaż i siłę swojej marki. Niezależnie czy jesteś młodą marką czy działasz na rynku od lat!

Chcesz dotrzeć do swojej grupy docelowej w modelu B2B lub B2C?

Chcesz skalować sprzedaż a nie tylko wydawać budżet?

Szukasz wartościowego ruchu na swoją www a nie pustych klików?

Potrzebujesz realnie zwiększyć zasięg swojej marki?

Chcesz wybić się w internecie a nie popełniać błędy, których można było uniknąć?

Dla kogo kampanie reklamowe Facebook Ads?

Biznesy z niską sprzedażą

Biznesy szukające rozwoju

Biznesy budujące lejek sprzedażowy

Biznesy budujące społeczność marki

W 98% przypadków Twoja grupa odbiorców jest na Facebooku lub Instagramie. To oznacza, że możesz z powodzeniem szukać klientów właśnie w tych portalach społecznościowych.

Z reklamy płatnej Facebook Ads korzystają zarówno małe firmy, jak i wielkie korporacje. Jest to doskonały sposób promocji nieomal dla każdej branży!

Zauważyłeś/aś do ilu osób docierają Twoje posty dodane na Facebooku lub Instagramie? 200, 400 czy 1300 osób? A co jeśli powiem Ci, że np. możesz dotrzeć do kilkudziesięciu lub kilkuset tysięcy osób? I to nie byle jakich! Będą to dokładnie takie osoby jakie ustalisz. Możesz przykładowo wybrać wiek, płeć czy lokalizację ale to jeszcze nic. Najciekawsze jest to, że możesz wybierać dotarcie do takich osób ze swojej grupy docelowej, które robią konkretne rzeczy lub się nimi interesują. Magia? Nie! To po prostu możliwości systemu reklamowego Facebook Ads.

Kampanie reklamowe Facebook Ads to doskonały sposób na zwiększenie ruchu na swojej stronie internetowej! Dzięki szerokim możliwościom targetowania możesz doskonale zarządzać swoim budżetem reklamowym i docierać do ściśle określonej grupy docelowej dzięki czemu Twoje inwestycje reklamowe osiągają wysoki poziom efektywności. Jeśli chcesz zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków to świetnie trafiłeś! Kampanie Facebook Ads umożliwiają wiele możliwości remarketingowych dzięki czemu nie tylko odzyskasz koszyki zakupowe, ale i powrócisz z komunikacją do swoich Fanów czy odwiedzających stronę internetową – to świetny sposób na rozwój sprzedaży. 

Średnie wyniki wygenerowane dla moich klientów

liczba konwersji

+48%

wartość sprzedaży

+39%

zwrot reklamy ROAS

+27%

koszt kliknięcia CPC

-11%

Co zyskasz dzięki reklamom Facebook Ads?

precyzyjna grupa odbiorców

Posiadasz produkt dla rowerzystów interesujących się górami? A może masz coś dla młodych mam mieszkających w dużych miastach?

Za pomocą kampanii reklamowej Facebook Ads możesz dotrzeć dokładnie do takich osób jakich potrzebujesz. Jak to się dzieje? Ten system pozwala na określenie parametrów jakie mają spełniać osoby, którym chcesz pokazać swoją ofertę. Mogą to być parametry demograficzne takie jak wiek czy płeć, mogą to być charakterystyczne dla nich zachowania czy zainteresowania np. miłośnicy sportu. Nie sposób zliczyć ile możliwości jest do wyboru! Analityka Facebook Ads jest nieomal w 70% zbliżona do światowego giganta Google jednak kampanie bywają tutaj znacznie tańsze. Czujesz już potęgę reklam Facebook Ads?

Docierasz do osób na których ci zależy

Będziesz widoczny w swojej grupie docelowej

Widzisz i mierzysz efekty

Masz podgląd na wszystkie wyniki reklamowe

Masz kontrolę nad budżetem

Wiesz ile wydajesz na reklamę

Osiągasz swoje cele biznesowe

Zdobywasz klientów, zwiększasz sprzedaż, promujesz markę

Reklama Facebook – dlaczego mogła nie działać?

Reklama na Facebooku wydaje się prosta tylko w teorii. Wielu przedsiębiorców próbuje jej na własną rękę lub oddelegowuje to zadanie niedoświadczonym pracownikom. Co zazwyczaj skutkuje niskim zwrotem z inwestycji lub całkowitym brakiem nowych klientów. Dlaczego tak się dzieje? Z moich obserwacji wynika, że najczęściej mamy do czynienia z dwiema sytuacjami:

Używałeś/aś przycisku „promuj post”

Przycisk ten jest prosty w obsłudze i otoczony atrakcyjną komunikacją w stylu „promuj a dotrzesz do 20 000 nowych użytkowników”. Dlaczego nie jest to skuteczna opcja na dłuższą metę? Ponieważ zawiera wyłącznie ograniczone funkcje! Używając go tracisz swój budżet nie wykorzystując najważniejszych możliwości reklamy Facebook.

Niedostateczne analizy danych

Najczęstszym powodem dlaczego reklama na Facebooku jest słaba jest zbyt mała uwaga poświęcana statystykom. Ta sytuacja wynika głównie z małego doświadczenia albo z systemem reklamowym Meta Ads albo ogólnej analityki internetowej np. w narzędziach typu Google Analytics. W konsekwencji na stronę www sprowadzany jest niskiej jakości ruch. Przykładowo generowane jest 1000 wejść na stronę docelową a większość użytkowników pozostało na niej tylko 6 sekund. Taki czas nijak nie przełoży się na wygenerowanie zakupów czy pozyskanie kontaktów do potencjalnych klientów. Możesz cieszyć się, że Twoją stronę odwiedza dużo osób, że lajkują Twój Fanpage czy Twoje posty ale to nie sprawi, że Twoje reklamy na facebooku będą rentowne.

Konfigurowanie bez uwzględnienia pułapek systemu

Wiesz, że konfigurując reklamę na Facebooku na lokalizację Wrocław możesz nie trafiać do mieszkańców tego miasta? Brzmi irracjonalnie? Niestety ale to prawda. Wcześniej powinieneś/aś dodatkowo oznaczyć opcję, że zależy Ci na osobach z tej lokalizacji a nie interesujące się tą lokalizacją. O co w tym chodzi? System jako osoby interesujące się np. Wrocławiem wybiera np. osoby z Krakowa, które szukają noclegu we Wrocławiu czyli wykazują zainteresowanie Wrocławiem. Co więcej aktualnie ta ważna dodatkowa opcja zniknęła z możliwości konfiguracji. Takich pułapek w tym i innych systemach reklamowych jest mnóstwo. Każda z nich może diametralnie zmieniać rentowność Twoich reklam. Niestety ale z pomocą przychodzi jedynie wieloletnie doświadczenie i obycie z systemem oraz mnóstwo szkoleń zarówno z samej reklamy, jak i analityki internetowej.

Czym się wyróżniam jako freelancer?

Analityczny umysł ale holistyczne podejście

Prowadziłam kompleksowo marketing lub zajmowałam się konkretnymi obszarami dla marek z różnych branż. Wiem jak działają procesy marketingowo – sprzedażowe dzięki temu przyglądam się całemu biznesowi a nie tylko zamykam na wybrany skrawek udając, że reszta jest nieważna. Nie boję się statystyk i nie odwracam kota ogonem. Patrzymy na fakty zamiast opowiadać sobie bajki. Niektórzy marketingowcy startują z kampaniami reklamowymi bardzo szybko np. w jeden dzień. Dla mnie brak przygotowania, wnikliwej analizy danych historycznych i sytuacji biznesu czy konkurencji jest nie do pomyślenia.

Wykształcenie kierunkowe w specjalizacji Strategiczne Zarządzanie Marką.

8 letnie doświadczenie komercyjne w e-commerce, usługach i agencji reklamowej.

Prowadzone przeze mnie kampanie reklamowe Facebook pomagają przedsiębiorcom osiągać ich cele biznesowe poprzez działania oparte

na danych liczbowych
a nie zgadywankach

Integracja danych Facebook z Google Analytics 4

Sukces w kampaniach reklamowych na Facebooku zależy od doświadczenia pracy z danymi liczbowymi, systemem reklamowym i mediach społecznościowych.

Fundament skutecznej strategii

Skuteczna strategia reklamowa na Facebooku nie bierze się znikąd. Poza analizą biznesu i konkurencji wymaga przygotowania solidnego zaplecza analitycznego. W tym celu dbam o to abyś miał poprawnie zainstalowany na swojej stronie www nie tylko piksel śledzący Facebook, ale i Google Analytics. Dlaczego? Ponieważ musisz monitorować zdarzenia, mikrokonwersje i konwersje, które wygenerują odwiedzający stronę. Tym różnią się skuteczne reklamy na Facebooku od tych w których nie widzisz efektów – łączeniem danych i faktów za pomocą dedykowanych narzędzi. Jako specjalista freelancer Facebook Ads nie wyobrażam sobie pracy bez narzędzia Google Analytics.

Mierzę skuteczność kampanii monitorując wskaźniki efektywnościowe

Optymalizuję parametry dbając o detale

Przyjmuję realne założenia o których obiektywnie i zgodnie z prawdą informuję klienta

Prowadzę różne typy kampanii reklamowych Facebook Ads

Facebook reklama sprzedażowa

Skupiasz się wyłącznie na sprzedaży


lepiej sprawdza się w przypadku marek, które posiadają już jakąś rozpoznawalność

skupia się głównie na celu sprzedaży

polubienia są jedynie dodatkiem, który może się wydarzyć ale nie musi


Najczęściej wybierana

Pełen lejek marketingowy

Reklama Facebook – pełna struktura kampanii reklamowej


najefektywniejsza metoda reklamowa

wykorzystujesz wszystkie rodzaje kampanii dopasowane do swoich potrzeb

budujesz jednocześnie wizerunek i sprzedaż

docierasz do użytkowników na wszystkich etapach ścieżki zakupowej (remarketing)

potrzebujesz większego budżetu aby docierać do pełnej ścieżki zakupowej


Reklama zwiększająca świadomość marki

Analiza Twoich
profili społecznościowych


najtańszy wariant kampanii

idealna dla nowych profili

skupia się na głównie na zasięgu

zwiększa zaufanie do Twojej marki

nie jest bezpośrednio nastawiona na szybką sprzedaż


Jeśli omówiłeś już ze mną cele i potrzeby biznesu przechodzę do analityki. Badam dane historyczne jeśli już prowadziłeś wcześniej kampanie na Facebooku. Weryfikuję ustawienia techniczne Twojego konta reklamowego. Przyglądam się Twojej konkurencji i przygotowuję dla Ciebie strategię reklamową. Jeśli nie masz wdrożonej pełnej analityki na stronie www również zajmuję się tym tematem. Wszystko po to aby prowadzić Twoje reklamy na Facebooku i Instagramie w oparciu o analitykę. Wiem, że tylko w ten sposób mogą być skuteczne.

Cena kampanii reklamowej na Facebook i Instagram ustalana jest indywidualnie. Opowiedz mi o swoich potrzebach i celach a ustalimy cennik wynagrodzenia.

Oczywiście! System Facebook Ads umożliwia kampanie reklamowe w mediach społecznościowych takich jak Facebook i Instagram. Możesz poprosić niezależnie o reklamę na Facebooku i Instagramie lub o obie opcje.

Tak ale jeśli prowadzisz ją z głową. Jeśli wydajesz pieniądze tylko dlatego, że ktoś Ci powiedział, że trzeba tam być to masz złe podejście. Natomiast jeśli skupiasz się na efektywności tego kanału, badasz przyrost klientów, mikrokonwersje np. zapis na newsletter i inne ważne dla Ciebie elementy wspierające rozwój Twojej marki to tak reklama w social media ma olbrzymi sens. Aby robić skuteczne płatne reklamy potrzebujesz statystyk! Ale to nie wszystko. Musisz mieć doświadczenie, które pozwala Ci rozumieć te statystyki i podejmować skuteczne działania aby je optymalizować.

Doświadcz korzyści Facebook Ads

Pełnia możliwości marketingowych

Kampanie Facebook Ads pozwala tworzyć wszystkie rodzaje kampanii reklamowych – od tych zbierających ruch www po kampanie remarketingowe. Mnogość możliwości narzędzia pozwoli Ci prowadzić efektywne kampanie w sieci społecznościowej Facebook i Instagram, które możesz mierzyć za pomocą takich wskaźników jak m.in.: CPC, CPM, CTR czy ROAS. Reklamę Facebook Ads można robić albo bardzo dobrze albo bardzo źle – efekt zależy od wiedzy i doświadczenia w temacie. Zmień swoje profile społecznościowe w realne źródło przychodu!