Zaczynasz swoją przygodę w sieci? Nie wiesz od czego zacząć promocję strony? Na co zwrócić szczególną uwagę i jakich błędów unikać? Dziś mam dla Ciebie listę 10 rzeczy o których powinieneś pamiętać jeśli chcesz skutecznie wypromować swoją stronę. Dowiesz się z nich jakie są główne obszary marketingowe, którymi powinieneś się zainteresować. Zaczynamy!

1. Pozycjonowanie organiczne SEO

SEO to zespół działań, które mają za zadanie poprawić pozycję Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Jak wypromować stronę internetową za pomocą SEO? Twórz własne unikalne treści i zadbaj o odpowiednią strukturę oraz nasycenie słowami kluczowymi. Słowa kluczowe to frazy, które wpisują użytkownicy wyszukiwarek internetowych aby znaleźć to, co ich interesuje – czyli np. Twój produkt/usługę. Przypuśćmy, że prowadzisz kwiaciarnię w Szczecinie. Jaka będzie najważniejsza fraza w Twoim przypadku? Będzie nią „kwiaciarnia Szczecin” lub nawet samo „kwiaciarnia” ponieważ Google dopasowuje wyniki znając lokalizację internauty. Czy to wszystkie frazy jakie musisz uwzględnić na swojej stronie? Absolutnie nie! Możesz np. stworzyć poradnik pt. „jaki prezent dla mamy na urodziny” i opisać bukiety złożone z pięknych kwiatów. Pamiętaj, że SEO składa się z wielu aspektów i warto poświęcić sporo czasu na dopracowanie treści, fraz kluczowych i spraw technicznych takich jak tzw. opisy meta.

2. Profile Social Media

Profil na Facebooku, Instagramie, TikToku czy Pintereście pozwoli Ci budować świadomość istnienia Twojej marki, jej wizerunek i generować ruch na stronie internetowej. O czym musisz pamiętać prowadząc swoje profile? Najważniejszym jest by Twoje treści były ciekawe dla odbiorców, nawiązywały do problemu jaki rozwiązuje Twój produkt. Twórz ciekawe zdjęcia i grafiki, które umilą przeglądanie Twojego profilu oraz będą zachęcać odbiorców do jego bieżącej obserwacji. Pamiętaj, że jest to miejsce w którym odbiorcy przychodzą w celach rozrywkowych, informacyjnych i edukacyjnych dlatego nie zarzucaj ich cały czas postami sprzedażowymi – daj im przestrzeń na zaprzyjaźnienie się z Tobą a wtedy będą bardziej skłonni kupić więcej i polecić Cię znajomym.

3. Kampania płatna na portalach społecznościowych

Social Media to nie tylko miejsce na zdobywanie darmowych odsłon strony internetowej, ale i potężne narzędzia do reklamy płatnej. Meta Ads (dawniej Facebook Ads) pozwolą Ci zdobywać większe zasięgi, generować ruch i sprzedaż w witrynie dzięki wyświetlaniu reklam na platformie Facebook i Instagram. A jeśli chcesz skutecznie docierać do użytkowników Tik Tok lub Pinterest to również znajdziesz do tego dedykowane narzędzia reklamy płatnej. Na czym polega ich przewaga w porównaniu do działań bezpłatnych (organicznych)? Na szerokich możliwościach konfiguracji i optymalizacji, dzięki którym możesz bardzo precyzyjnie określać komu chcesz się wyświetlać i ile chcesz za to zapłacić. Reklama płatna pozwala Ci zbierać szybsze wyniki i pokazywać się dokładnie tym osobom na którym Ci zależy – np. mężczyznom w wieku 40 lat, lubiącym podróże. 

4. Współpraca z influencerami

Jak wypromować stronę internetową z pomocą influencerów? Influencer to osoba posiadająca swoje profile społecznościowe gromadzące zainteresowanych fanów, która dzięki swoim wpływom i sugestiom może oddziaływać na ich zachowania (np. zachęcając do zakupu czy odwiedzin strony). Influencerem są zarówno osoby posiadające setki tysięcy fanów, jak i osoby, które mają ich kilka tysięcy – tzw. mikroinfluencerzy. Poszukaj w mediach społecznościowych influencerów zainteresowanych Twoją branżą i zaproś ich do współpracy ze swoją marką. Taka współpraca może odbywać się poprzez wynagrodzenie dla influencera lub być współpracą barterową na zasadzie wymiany komunikacji o Twoim produkcie/marce w zamian za bezpłatny egzemplarz Twojego produktu. Pamiętaj by z influencerem sporządzić umowę w której dokładnie określisz zakres i warunki współpracy. Co więcej zwróć uwagę czy post Influencera na temat Twojej współpracy zawiera wymagane przez Urząd Ochrony Opinii i Konsumenta oznaczenia takie jak #reklama czy #współpraca. 

Źródło: Pixabay.com

5. Kampania w Google promująca Twoją ofertę

Dobra kampania w Google potrafi nawet w jeden dzień przynieść kilkaset odsłon naszej strony internetowej. Reklama Google Ads (wcześniej znana jako AdWords) to płatny rodzaj kampanii wykorzystujący technologię i uczenie maszynowe do realizowania naszych wyników biznesowych. Jak w uproszczeniu działa taka reklama? Google na podstawie wdrożonych fraz kluczowych ważnych dla Twojego biznesu i określonych budżetów marketingowych ustala czy wyświetli Twoją reklamę internaucie poszukującemu produktu takiego jak Twój. Jeśli internauta zobaczy i kliknie w Twoją reklamę przechodząc na Twoją stronę internetową to opłacasz kliknięcie, którego dokonał. Google Ads to bardzo potężne narzędzie reklamowe, które jest z powodzeniem wykorzystywane przez setki tysięcy reklamodawców na całym świecie. 

6. Wizytówka Google Moja Firma

Bardzo przydatna kwestia w biznesach lokalnych i nie tylko. Wizytówka Google Moja Firma pozwala Ci zdecydować jakie informacje o firmie chcesz wyświetlać zarówno w wyszukiwarce, jak i mapach Google. Jej założenie nie wiąże się z żadnymi opłatami a może znacznie podnieść odsłony Twojej strony internetowej. Swoją wizytówkę możesz założyć dość szybko za pośrednictwem konta Google ale na jej weryfikację trzeba będzie chwilę poczekać. Jeśli zastanawiasz się jak wypromować  stronę internetową w bezpłatny sposób to wizytówka będzie strzałem w dziesiątkę!

7. Fora dyskusyjne

Fora dyskusyjne przypominają rozmowy ze znajomymi na interesujące nas tematy. Czy masz konta i jesteś aktywny na forach związanych z Twoją branżą? Internauci szukają tam rozwiązań nurtujących ich problemów więc z pewnością przyda się im podpowiedź wprost od samego specjalisty. Proponuję jednak byś nie był nachalny w zarzucaniu forumowiczów linkami do swojej strony – na wielu forach jest to zabronione i do tego wygląda nienaturalnie. Zamiast tego proponuję byś skupił się na stopce czy opisie Twojego profilu – to idealne miejsce by zbudować Twój profesjonalny wizerunek i do tego zamieścić link do Twojej strony. 

8. Działania PR

Czy działania PR mogą pomóc Ci wypromować stronę internetową? Oczywiście! Możesz napisać artykuł ekspercki na znanym portalu branżowym i wykorzystać jego siłę do kierowania mocy na swoją stronę (link building). Pamiętaj by wykazać się wiedzą, doświadczeniem i głębokim zrozumieniem tematyki. Świetnie sprawdza się tutaj dodawanie infografik do artykułu – wzbogacają one przekaz i dość często są udostępniane przez inne firmy. 

9. E-mail marketing

Skuteczny e-mail marketing potrafi doskonale stymulować nie tylko ruch na stronie internetowej, ale i sprzedaż. Jeśli zbierasz zapisy do newslettera to najwyższa pora aby wykorzystać ten kanał do celów marketingowych. Ważne jest byś nie popełniał kilku częstych błędów! Pierwszym z nich jest posiadanie bazy adresów e-mail, które nie mają wystarczającej lub nawet żadnej zgody marketingowej. Skonsultuj się z prawnikiem i zadbaj o wszystkie aspekty prawne swojego newslettera. Drugi choć nie mniej popularny błąd przedsiębiorców to zasypywanie odbiorców nieciekawymi mailami. Nudne tytuły, niedopracowane grafiki – wszystko to ma wpływ na Twoje wyniki. Dodatkowo pamiętaj o tym by nie wysyłać nadmiarowej liczby newsletterów. Im bardziej będziesz zasypywać odbiorców wiadomościami tym szybciej będą wypisywać się z Twojej bazy. 

10. Blog firmowy

Dobrze prowadzony blog firmowy to istna perełka w generowaniu ruchu na stronie i stymulowaniu sprzedaży. O czym pisać? Możesz wykorzystać frazy kluczowe dla Twojej firmy, których nie zamieściłeś na innych podstronach swojej strony lub tworzyć zupełnie nowe tematy, które będą ciekawe i wartościowe dla Twoich odbiorców. 

Jak wypromować stronę internetową – podsumowanie

Powyższe 10 podpunktów nie wyczerpuje wszystkich możliwości wypromowania strony internetowej ale z pewnością rozjaśni i nakreśli podstawowe możliwości w tym zakresie. Pamiętaj, że niezależnie od tego jakie sposoby wybierzesz musisz poświęcić sporo czasu na poznanie wszystkich zagadnień danego obszaru, tak aby pracować zgodnie z obowiązującym prawem i dobrymi praktykami marketingowymi – wszystko po to aby osiągać jak najlepsze wyniki dla swojej firmy. 

Podobne wpisy